Nik Aziz Dan Anwar Ibrahim telah membuktikannya. Peminpin Umno BILA LAGI ?

Tuesday, December 1, 2009




Kelmarin The Royal Islamic Strategic Studies Center untuk pertama kalinya menerbitkan buku "The 500 Most Influential Muslims In The World" tahun 2009. Para tokoh Muslim dari seluruh dunia yang terpilih masuk dalam daftar itu adalah kalangan Muslim yang dianggap memiliki kemampuan untuk mempengaruhi keadaan kemanusian dan mampu membawa perubahan dalam kehidupan ramai orang. Dan diantara yang tersenarai adalah tokoh politik dan ulama terkenal tanah air tak lain tak bukan T.G Nik Aziz .

Dengan tersenarai nama TGNA dalam 50 muslim berpengaruh melenyapkan segala kritikan musuh yang menghina dan mempertikai kewibawaan beliau dengan melebelkan beliau ulama kampung serta meramalkan kerajaan yang dipimpin oleh TGNA mampu bertahan 3 bulan sahaja ,namun alhamdulillah berkat kesabaran seorang ulama tersohor ini bukan setakat tiga bulan tapi dah menjankau 20 tahun.syabas tok guru idolaku.

Seorang lagi tokoh pembangkang tanah air aitu saudara Anwar Ibrahim telah tersenarai sebagai orang yang ke 32 Pemikir Terbaik Dunia. Majalah Foreign Policy yang berpusat di Washington DC telah menyenaraikan 100 individu yang telah menyumbangkan buah fikiran terbaik mereka untuk kemakmuran masyarakat dunia.Walau beliau telah dihina dengan pelbagai fitnah dan keluar masuk penjara dan turun naik Mahkamah serta dihina sebagai pegkhianat namun dengan pengiktirafan tersebut melenyapkan segala kritikan tersebut.

0 comments:

Post a Comment